Monen päivän vesitreenin jälkeen lähdimme pari päivää sitten kahdella autolla autolla tai oikeastaan kolmella (Oksan porukka vastapäivään) kiertämään saarta. Kävimme Lindoksen linnoituksella
ja Prasonisin brutaalirannalla . Tuona päivänä oli suurimman osan päivästä myös Kremastissa kevyttä tuulta. Kaitsu kertoi, että tunnin pääsivät ajamaan iltapäivällä plaanissa slalomilla.
Eilen päättyi myös JoniFin66:n treenireissu ja sisäänajo Raceboard maailmaan.
Jon ja pelastusvälineet:
Hyvin Joni oppi ja samoja vauhteja ajeltiin. Alaspäin Jon ajoi jollain tuulella paremminkin kuin minä. Voi olla, että Jon on pari kiloa minua kevyempi...täältä ei löytynyt vaakaa mistään, eikä hotellin all inclusive lihapatapöydät ole helpottanut painon laskemista ollenkaan. Kulutusta on ollut todella paljon vesillä, mutta kyllä sitä on tullut mätettyäkin sitä vastoin enemmänkin kauheeseen nälkään. Se kuitenkin pitää muistaa, minkä olen sanonut jo moneenkin kertaan, että treeneissä voi olla vauhdit samat vaikka kenen kanssa, mutta kilpailuissa mennään aivan toista vauhtia. Kilpailuissa on niin paljon muuttujia, joita ei normitreeneissä ole ja sitten on myös menttaalipuoli. Tunnen myös surffaajia, jotka tuntuvat tietävän surffauksessa kaikesta kaiken, mutta ensin kyllä pitäisi opetella surffaamaan...meitä on moneen junaan.
Eilen olikin aluksi heikkoa tuulta oikealta kädeltä ja osittain maaltapäin. Vedimme Danin kanssa pienet treenit, minä ajoin perässä ja annoin ohjeita. Danilla aivan selvästi tuntuu painavan viime viikon kova putki vesillä. Ei tuntunut mikään onnistuvan. Lauta meni väkisin kantilleen ja siitä yli...loppujen lopuksi totesin, että nyt on parempi lähtee rantaan miettimään uudestaan asioita...perus-sellaisia. Se mikä onnistui muutama päivä sitten hyvin, ei tuntunut luonnistuvan millään...tuttua juttua myös itsellä varsinkin syksyllä...
Myöhemmin tuuli koveni reilusti vaikka rannalta päin näytti, ettei ulkona tuule kuin muutama metri. Severnen RB 9,5:llekin tuli rajat vastaan, kun alkoi tulla 13-15 m/s nyrkkiä vastaan. Oli hankala saada lauta ajamaan alaspäin takaisin rantaan...mutta kyllä se onnistui kuitenkin. En jaksanut rikata iltapäivällä enää kovemman tuulen SB RB purjetta, kun tuulikin tuntui kääntyvän enemmän maatuuleksi.
Pari päivää vielä jäljellä Rhodosta, mutta ajatukset ovat jo kotoSuomessa ja tulevassa kilpailukaudessa. Olen tällä hetkellä tyytyväinen uuteen purjeeseen...siinä on kyllä enemmän tehoja kuin Starboardin Raceboard purjeessa. Enää ei tarvitse katsella purjetta ajon aikana, kun tuntuu siltä kuin purje olisi osa minua. Alaspäin ajossa olen kärsinyt kaikista eniten purjeen tehottomuudesta vaikka hyvä SB RB purje onkin. Mutta jos radalla on puol neliöö isompia purjeita, ero on selkeä. Severnen purje on saman kokoinen kuin RS:X:n 9,5 m2 eli noin 9,82 m2 jonkin mittauskaavan mukaan. Siinä kilpakumppaneille taas juttua +3 %:n hyväksytyistä ylityksistä...erityisesti HySurfin bodareille.
Tuleva kilpakausi tulee olemaan todella mielenkiintoinen, koska uusia purjemerkkejä nähdään myös Suomen kilpavesillä. Useat Tushingham kuskit ovat siirtyneet LeFevbren (mitenköhän se kirjoitetaan...) purjeen käyttäjäksi.
Nyt katsomaan miltä maatuuli näyttää ja kuinka Kale ja Tonniykkönen plaanailevat.
Kirjaili Blini (kuvassa myös Pike):
DaniFin5 2012
13 vuotta sitten
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti