lauantai 2. maaliskuuta 2013

Purjekelkkailun Avoin SM-kilpailu

Lauantaina ajettiin ensin kaksi lähtöä Kitee radalla back to back! Tämän jälkeen purjekelkat siirtyivät radalle. Olin saanut Sannalta hänen Rautio Design formulasuksikelkan lainaan. Lähdin kisaan mukaan Severnen 5,4 m2 Overdrivellä. Purjeessa oli koko ajan hyvin vetoa, ehkä jossain vaiheessa olisi alaspäin ajossa tarvinnut vähän isompaa purjetta. Yllätykseksi minun sijoitukseni olivat 3. ja 5. . Lähdin siis kisaan mukaan ihan kylmiltään ilman mitään kelkkatreeniä.

Sannan kelkka on oikein namu! Ei tarttee muuta kuin antaa mennä. Etummaisella jalalla pidetään painopiste. Molemmissa lähdöissä minua ennen olivat Oskari Pääkkönen ja Arto Ravander. Toisessa lähdössä ennen minua ehti yksi venäläinen ja yksi ranskalainen kilpailija.

Slalomia päästiin ajamaan vasta 16.30 jälkeen. Alkuun pari harjoituslähtöä ja sitten kaksi eliminaatiolähtöä, joiden perusteella luotiin 4 kilpailijan heatejä. Dani lähti 5,4 m2:lla ja minä 4,6 m2:lla. Danin sijoitukset olivat 4.ja 5. parhaana suomalaisena ja minun 7-10 välillä. Jää on todella kova, jonka takia kelkalla joutuu ajamaan todella varovaisesti, ettei se spinnaa.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti