lauantai 26. helmikuuta 2011

WWEC ORAVI 2011 raporttia


Danin yksi A-heat.

Hyvä päivä takana - 8 slalomlähtöä ja 3 ratalähtöä. Me ajoimme Danin kanssa pelkästään slalomia.

Aamu6lta jo herättiin, seiskalta aamupalalle ja kahdeksalta jäälle. Minä fiksasin 4ään luistinkelkkaan terät paikoilleen ja Dani rikas purjeet. Päivän aikana rikattiin kaiken kaikkiaan 6 purjetta; 2 x 7,5 m2 Overdrivet, 6,5 m2, 5,6 m2, 4,6 m2 Coderedit ja 5,5 m2 camberitön Gator, jolla loppujen lopuksi minä ajoin kaikki lähdöt. Suurin osa porukasta ajoikin 5lla alkavilla purjeilla.

Blini ja 5,5 m2 Gator - Toimii!!!


Ajoimme autot jäälle, joka oli varmaan 60-70 cm paksua. Jäälle oltiin aurattu tosi hyväkuntoinen slalom rata-alue. Ensin yritin ajaa 6,5 m2:lla, mutta jouduin päästämään ohi tuulta miltein koko ajan - sitten tuli mieleen, että meillähän on camberitön 5,5 m2 Gator. Se olikin hemmetin hyvä valinta. Purje toimi kuin unelma. Tämän lisäksi minulla oli uusi Hiberna koeajossa, joka oli nopea ja tasapainoinen ajaa. Dani ajoi ensiksi myös uudella Hibernalla, mutta takaluistimet spinnasivat liian herkästi, joten otimme hänen keltaisen viime vuotisen Hibernan käyttöön. Dani ajoi 5,6 m2:lla koko päivän.

Slalomissa oli 16 kilpailijaa (jos muistan oikein). Meidän sijoitukset olivat 2-7 välillä. A-finaalissa ajoi aina 4 kilpailijaa niinkuin myös B-finaalissa. Dani oli useammin A-finaalissa kuin minä, joten uskoisin hänen olevan tuloksissa ehkä koko porukan 4. ja minä 5. . Latvian Janis Preiss johtaa taas ylivoimaisesti, vaikkakin hän joutui ainakin yhden lähtövoiton luovuttamaan liettualaiselle nuorelle 17-vuotiaalle kundille. Minun paras heatsijoitus oli 2. ja Danilla taisi olla muutaman kerran 3..

Huomenna jatkuu kisat. Purjekelkkahuollot suoritettu saunatiloissa ja nyt nukkumaan..

1 kommentti:

  1. Onneksi olkoon hyvistä sijoituksista. Tuulet näyttää hyvältä jatkossakin, teille tulee työntäyteinen viikko.

    VastaaPoista