tiistai 31. toukokuuta 2016

Raceboard Masters Worlds 2016 - Riga - 1.kilpailupäivä



Ensimmäisenä kilpailupäivänä tuuli idästä 0-6/7 m/s. Olosuhteet olivat niin lämpimät, että pystyi kilpailemaan neopreenishortsit jalassa...oikeastaan niissäkin tuli kuuma. Päivän ohjelmaan kuului 2 kertaa 2 back to back lähtöä (= 4 lähtöä). 

Ensimmäisessä lähdössä sain huonon lähdön veneen päästä. Jäin muiden peittoon ja pakkeihin. Yläpoijulla olin noin 25-30 sijalla. Heti yläpoijulta alaspäin lähdettäessä tuli oikeaa laitaa pitkin kiva puuska, jonka pumppasin alusta loppuun ja ohitin varmaan 15 kilpailijaa. Alapoijulla olin loppujen lopuksi noin 8. . Toisella kryssillä poimin vielä muutamia kilpailijoita ja maalissa olin 3.

Toisessa lähdössä kävi onnenkantamoinen, kun minä ja argentiinalainen Fernando päätettiin jatkaa toista kryssiä vasempaan laitaan vähän pidempään kuin muut. Yläpoijulla Fernando johti ja minä olin toinen. Samat sijoitukset maalissa.

Kolmannessa lähdössä Patrik Pollak voitti ja minä olin toinen.

Neljännessä lähdössä Patrik Pollak voitti myös, Portugalin Pedro oli toinen ja minä kolmas. Lähdössä olikin käynyt niin, että Fernando ja Pedro olivat kolaroineet ja protestikäsittelyjen jälkeen Pedro diskattiin. Näin ollen minä nousin toiseksi. 

Kuvassa minä ja Patrik Pollak.

Johdan ensimmäisen päivän jälkeen sijoituksilla 3 2 2 2. Patrik Pollak on toisena kahden pisteen päässä. 

Keskiviikkona kisat jatkuvat klo 11. Tuulta on luvassa Windgurun mukaan 4-5 m/s samasta suunnasta kuin tänään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti