Kaksi päivää jo oltu Raceboardin nuorten ja mastersien MM-kilpailupaikalla. Ensimmäinen päivä eli sunnuntai meni täysin unessa, kun olimme ajaneet edellisen yön Travemundesta Italian Monfalconeen. Matkaa kertyi 1400-1500 km ja ajoaikaa kertyi muutamalla pysähdyksellä 15 tuntia. Ajomatka meni oikeastaan yllättävän hyvin navigaattorin ohjatessa meitä ja iPadin karttaohjelmaa seuraten saimme hyvän kokonaiskuvan reitistä. Pari kertaa navigaattori yritti ohjata meidät moottoritieltä pois, muttemme totelleet. Vasta Saksan ja Itävallan rajalla jouduimme ensimmäistä kertaa poistumaan moottoritieltä pikkutielle tien ollessa poikki. Itävallassa oli upeat maisemat, mutta jouduimme ennen Italian rajaa pulittamaan 120 euroa siitä tullijulleille, ettei meidän tuulilasista löytynyt tarraa, joka oikeuttaisi meidät kulkemaan moottoriteillä...arvatkaapa olimmeko kuulleet tälläisestä tarrasta mitään... Ei auttanut muuta kuin maksaa...8 euroa maksava tarra olisi pitänyt ostaa
Saksan puolella viimeiseltä huoltoasemalta...
Pitääpä selvitellä tarvitseeko Ranskan puolella tuollaista tarraa...onko kellään lukijalla tietoa? Tullijulli kertoi, että ainakin Sveitsissä, Tsekeissä, Unkarissa, Sloveniassa ja Itävallassa tarvitaan tuollaista stickeriä.
Tänään maanantaina saimme Danille Phantom 295 L-laudan vuokralle Italian Starboardin maahantuojalta. Mukana tuli Phantom 8,5 purje. Nuorethan ajavat max 310 cm pitkillä hybridi laudoilla. Olimme vesillä vähän yli tunnin tutustuen paikallisiin olosuhteisiin. Heikkoa tuulta ja jumalattomasti meriheinää, joka tarttuu köliin ja peräevään. Se tulee olemaan kisaamista hankaloittava tekijä, sillä joka kryssillä varmaan joutuu potkimaan köliä sisään ja ulos. Evästä heinän saaminen onkin jo toinen juttu. Täällä Portugalin Pedro Moura olikin varautunut viistoon heinäevään, johon heinät eivät tartu vaan valuvat pois.
Huomenna tiistaina alkaa kilpailut klo 14. Ennen sitä pitäisi olla vielä välineiden tarkistukset...ehkä! Tänään palautimme kaikki paperit jo kilpailukansliaan, eikä siellä tiedetty ollenkaan mistään välineiden tarkistamisesta. Ai niin....täällä ei kyselty mitään vastuuvakuutuksesta, mikä NOR:ssa lukee, että pitäisi olla kolmannen osapuolen 1.500.000 kattava vastuuvakuutus. Sellainen meiltä löytyy.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti