maanantai 13. elokuuta 2012

Windsurf Worlds 2012 - maanantai

Windsurf Worlds 2012 - maanantai. Aamulla täydellinen plaanikeli, joka kesti klo 14 asti.  Klo 15 harjoituslähtö. Tuuli kääntyi totaalisesti ennen starttia ja heikkeni 1 m/s:iin. Olipa erikoista ajaa vastatuuliosuutta myötäaallossa ja myötätuuliosuutta vasta-aallossa. Otin hyvän startin paapuuripäästä ja pääsin vapaisiin tuuliin. Yhden kierroksen radalla olin maalissa 2., 5 sekunttia ennen minua oli Englannin Raceboard 1. Mark Kay. FIN-50 Kale Männistö oli maalissa 4!!!

Danin ryhmä starttasi meidän jälkeen ja tuulen heikentyessä miltein nollaan kilpailijat jatkoivat maatuulella yläpoijulta suoraan rantaan. Dani sanoi olleen siinä vaiheessa n.6.

Kilpailijoita on Raceboard Masterseissa eli minun luokassani 70, Raceboard Youtheissa (Danin luokka) 21 ja Bic Technossa 350!!!! Kilpailijoita siis yli n.450! 

Kipparikokouksia täällä ei pidetä. Kaikki keskustelu juryn ja kilpailijoiden välillä käydään lippujen ja Official Notice  Boardin välityksellä. No, kyllä minä olen mennyt suoraan Ceri Williamsin juttusille, jos jotain on ollut epäselvää!

Huomenna alkaa kisat klo 10 ja meillä on kaikista ulommainen rata.

By the way...Exocet D2:a ajaa kilpailuissa itse laudan suunnittelija (nimeä en muista) ja hän on palkannut myös Stephan van den Bergin ajamaan laudalla. Starboardin suunnittelija Remi Vila kilpailee myös suunnittelemilla purjeillaan ja laudallaan. Interesting!

Tänään oli myös Opening Ceremonies. Kyllä lapsista ja nuorista irtosi ääntä... Dani oli Suomen lipun kantajana tilaisuudessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti