keskiviikko 16. kesäkuuta 2010

RACEBOARD WORLDS 2010 LIEPAJA - 2.kilpailupäivä


Sepon mainoslause.

Tänään tuulisempi päivä. Aamulla blosas niin, että laudat lentelivät ja minäkin jouduin paikkaamaan omaa lautaa (pieni reikä kyljessä), kun 2 lautaa pamahti suoraan minun laudan päälle...ihmeen vähillä vaurioilla säilyttiin...vähän "muovailuvahaa" kylkeen.
Minä odottelen lähtöjä.


BUT BEST THING FIRST!!! Dani pääsi Märskyn urheilulukioon ensimmäisenä purjelautailijana (Timi taas on ollut uimarina ja Tuuli purjehtijana). Suuret kiitokset kuuluu Purjehtijaliiton Mika Hollolle, joka oli pisteyttänyt Danin lajipisteillä niin, että ovet aukesivat. Dani teki keväällä kovan työn koulussa saadakseen numerot nousemaan ja se kannatti. Nyt sitten on "latu auki"...mulla on jo vähän suunnitelmia pojan varalle...katsotaan, mitä niistä pystyy toteuttamaan.
Dani onnellisena kouluun pääsystä.

Takaisin Liepajaan. Kahdessa ensimmäisessä lähdössä tuuli noin 10 m/s. Sijoitukseni oli 6. ja 7. Olin samassa vauhdissa kärjen kanssa...mutta lenssiosuudet RSX purjeella kisaavat ajoivat todella alas ja kovaa.

Ruokatauon jälkeen 2 lähtöä hiukan kevyemmässä tuulessa 5-7 m/s. Kryssit meni tosi upeasti. Olin parhaimmillani 3./4. yläpoijulla, sivutuuliosuus meni ihan ok, mutta lenssiosuuksille ei Starboardin RB 9,5 m2 enää riittänyt. Jokaikisellä lenssillä RS:X purjeet ajoivat porukalla mun ohitseni. Ai että ärsytti. RS:X:n 9,81 m2 purjeen koko näkyy todella selvästi. Kundit pystyvät ajamaan masto takana ja takalenkeissä, kun minulla ei ole siihen mitään toivoa. Purjeen koko ei vaan riitä siihen!!! Suomen karkeloihin Starboardin RB purje on riittävä, muttei kansainvälisiin kisoihin - se on vaan tosi asia! Ensi vuodeksi on pakko keksiä jokin ratkaisu tähän ja ne ratkaisut ja kompromissit ovat aika vähissä. Pakko hankkia Starboardin purjeen lisäksi toinen purje (ISOMPI - ISAFIN +3 %:n säännöt omaava). Mun sijoitukset olivat kahdessa viimeisessä lähdössä 10. ja 12. - ajatella, että mä johdin ekan kryssin jälkeen hallitsevaa maailmanmestariakin ja olin monesti samoissa myös Pollakin kanssa ja sit kylmää kylpyä tuli molemmin puolin, kun isommat purjeet ajoivat ohi - kyllä söi miestä. Laskin tässä, että jos täällä ei tuule vähintään 8-10 m/s lopuissa lähdöissä, minua ei nähdä kymmenen parhaan joukossa lopputuloksissa. Se on vaan fakta. Kryssivauhtini ja nousukulmani on hyvä, muttei niin hyvä, että pystyisin lenssiosuuksilla pitämään noin kymmentä äijää takana.

Olen 2 päivän jälkeen 11.. Huomiseksi luvassa noin 4-5 m/s. En luovuta - sen tietävät kaikki, jotka minut tuntevat. Saan psyykattua itseni hankalimmista tilanteista aina ylöspäin.

Tulokset 7 lähdön jälkeen: http://www.internationalwindsurfing.com/userfiles/documents/RB_Worlds_2010_Latvia_Results_after_7.pdf

Huvittavaa, että olen taas samoilla pisteillä Rikhardin LAT-30 kanssa, jonka kanssa olimme vuosi sitten EM:ssä lopputuloksissa myös samoilla pisteillä, mutta hänen huonoin lähtönsä oli parempi kuin minun, joten hän pääsi hopealle ja minä pronssille.

Nyt pitää käydä nukkumaan. Pistän vielä muutaman kuvan.

Kilpailun avajaiskuvia:

...ja muutama kuva rannalla olevasta reggaeteltasta, jossa olisi pitänyt olla jonkinlaiset beachpartyt - omakustanteiset:



Norjan tiimistä kilpailija minun juttukaverina:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti