tiistai 9. maaliskuuta 2010

WWEC - HAAPSALU - 4.RAPORTTI


En ole jaksanut kirjoittaa aikaisemmin loppuraporttia kisoista.



Sunnuntaina tuuli heikkeni niin paljon, ettei suksikelkat päässeet ajamaan yhtään ratalähtöä. Meille ilmoitettiin, että kokeillaan slalomia, mutta tällä kertaa saamme itse viedä välineemme rata-alueelle kilsan päähän läpi lumen ja sohjon, koska täksi päiväksi ei ollut järjestäjillä tarjota mönkijäkyytiä. Muutama reissu siinä tuli tehtyä edestakaisin ennen kuin pääsi rata-alueelle treenaamaan.

Tuuli oli heikkoa. Yläilmoista laskeutui aika ajoin noin minuutin kestäviä puuskia (1-3 m/s). Rata tehtiin ja heatit olivat valmiustilassa koko ajan. Vihdoin päästiin ajamaan. Minä ja Dani samassa heatissä eilisten sijoitusten mukaan. Aleksander ja Janis menivät menojaan ja niin meni myös Danikin - mä jäin reilusti heille. Ei mitään mahdollisuuksia vaikka kuinka pumppasin. En käyttänyt trapetseja tässäkään kisassa kertaakaan - eikä kyllä olis tarvinnutkaan. Kädet kestivät hyvin. Minä tipuin 2 heatiin ja Joel nousi 1 heatiin. Tätä jatkui pari kertaa...minä nousin ja Joel tippui. Joten minun ja Joelin sijoitukset olivat 4. ja 5. neljässä heatissä ja Dani veti tasaista 3:ta joka lähdössä. Dani kyllä jatkoi latvialaisten häiritsemistä radalla, mutta matka loppui aina kesken ja he pääsivät juuri ennen maaliin monessa lähdössä.

Lopputuloksissa Latviaan meni 2 ensimmäistä sijaa Aleksanderin voittaessa ja Janiksen ollessa toinen. Dani 3. ja minä 4. samoilla pisteillä Joelin kanssa. Sijoituksemme 9 heatissä olivat samat ainoastaan huonoin discardi oli Joelilla huonompi 6. ja mulla 5.
Yleisen luokan 3 parasta.

Daniel voitti samalla alle 20-vuotiaiden sarjan Joelin ollessa toinen. Latvian Mikus oli 3..
Junioreiden kolme parasta.

Pakko sanoa, että olen ylpeä pojista! Omaan ajoon en ollut tyytyväinen, mutta se johtui ihan siitä, ettei tuuli riittänyt. Pumpata jaksoin, mutta jäin aina lähdössä kuin paikalle seisomaan latvialaisten kanssa. Kalajoen kisoihin hankimme paremmat starttikengät...vähän karheutta lisää...

Kuvia ja juttua kisoista löytyy: http://www.winterwindsurf.com/



Janis Preissin uusi 7,5 vanhasta Northin purjeesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti