maanantai 8. kesäkuuta 2009

RACEBOARD EM - LIEPAJA - LATVIA - 5. RAPORTTI


EM-PRONSSIA YLEISESSÄ LUOKASSA ja MASTEREIDEN (yli 35-v.) HOPEAA!!!

Daniel Techno luokassa 7.

Raportti viimeisen kilpailupäivän tapahtumista...

Maatuulta ja pilvistä. Edellisten päivien aallot olivat kadonneet ja tilalle oli tullut aivan flattia ja maatuulivyöhykkeitä veden pinnassa. Odottelin jo, ettei yhtään lähtöä ajettaisi, mutta järjestäjät ilmoittivat, että ainakin kólme lähtöä ajettaisiin.

Kyselin yhdeltä järjestäjältä paljonko ulkona tuulee. "7-11 m/s", hän sanoi. "Wow!" ajattelin! Sehän olisi jotain aivan muuta kuin edellisen päivän kevyen tuulen lähdöt!

Vesille päästyäni huomasin puuskien olevan ihan tarpeeksi kovia plaanikynnyksen ylittymiseen. 1.lähdössä minä ja Pollak erkaannuttiin heti muusta porukasta lenssiosuudella. Patrik otti taas kryssiosuudella hyvin kaulaa minuun ja maalissa taas odotteli minua. Hän tuli maaliin ehkä 3 sekunttia ennen minua. Taisi olla taas pelko siitä, ettei isä anna illalla pojalle sapuskaa... ;-)

Toinen lähtö. Pollak otti taas johdon ja minä toisena. Latvialainen nuori kaveri Rihard Akmentis, joka oli toisena tulosluettelossa, painosti koko ajan aivan lähietäisyydellä minua. Viimeisellä kryssillä ajatin hänet pakkeihini, jolloin hän joutui laskemaan korkeutta. Katselin, missä Pollak meni. Hän jatkoi ajamista paapuurilla ja reilusti ylempänä. Heitin vendan noin puoli minuuttia myöhemmin kuin Rihard. Pääsin taas vauhdilla yläpuolelle. Ihmettelin, miksi hän meni niin alas ja minä niin ylös...JUMAKAUTA!!! Oikea kryssimerkki olikin paljon alempana ja me olimme menossa väärälle kryssimerkille Pollakin kanssa. Köli sisään ja masto eteen ja kovaa pumppausta. Missä tulee seuraavat kisaajat...aika lähellä, mutta onneksi kuitenkin ehkä liian kaukana. Pollakkin huomasi virheensä ja kääntyi alaspäin. Rihard maalissa ensimmäisenä ja minä toisena. Latvialainen nainen LAT-1 kolmantena ja vasta neljäntenä Pollak. Mietin pitkään, miten on mahdollista, ettemme nähneet keltaista kryssipoijua. Poijun ympärillä pyöri koko ajan yksi vene ja on mahdollista, että se peitti näkyvyyden poijulle...no, seuraavaan lähtöön katson varmat maamerkit poijulle.

Rantaan taas safkalle ja takaisin vesille. Nyt Pollak jätti tulematta enää vesille. Mulla olisi siis mahdollisuus lähtövoittoon ja niin teinkin. Voitin lähdön aika ylivoimaisesti ja latvialainen oli vasta 9.

Lopputulokset menivätkin aika tiukaksi. Olin samoilla pisteillä Rihard Akmentiksen kanssa, kun otettiin kaksi huonointa lähtöä pois. Seuraavaksi katsottiin parhaimmat lähtösijoitukset...kuinka monta ykköstä, kakkosta jne. Kaikki oli samat...paitsi viimeiset sijoitukset...minulla poistetut kaksi huonointa olivat 9. ja 9., kun taas Rihardilla 8. ja 9.. Hopea hänelle ja minulle pronssia. Ajatella - kaikki oli kiinni yhdestä poistetusta lähdöstä!!! Mitä tästä opin...älä ikinä ajattele, että tämä lähtö poistetaan sinulta huonoimpana lähtönä! No, EM-pronssia minulla ei vielä ollutkaan... ;-)

Dani ajoi hyvin. Näin hänen ajavan kovaa alaspäin - jossain vaiheessa peräti toisena. Danin sijoitukset olivat 6 paikkeilla. Loppusijoituksissa 7. Hyvä suoritus ekassa Techno luokassa.


Yleisen luokan 3 parasta.


Mastereiden 3 parasta.


Daniel ja kilpakumppanit. Wow! =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti