keskiviikko 13. kesäkuuta 2012

Keskiviikko 13.06.2012 - 2.kilpailupäivä


Keskiviikko 13.6.2012

Aamulla sankka merisumu. Ei tarvittavaa 5 solmun tuulta. Tuomariveneessä mitattiin parhaimmillaan 2,2 m/s koko päivän aikana. Rannalla tuuli varmaankin 4-5 m/s, mutta se ei auttanut, kun vesillä tuuli oli maksimissaan puolet tästä. Päivä eteni ½ - 1 ½ tunnin välein pidettävillä kipparikokouksin, joissa kerrottiin tuulitietoja ja onko startteja vai ei.

Rannalla oli kuitenkin hyvä ja rento tunnelma. Välineitä fiksailtiin ja juttu lensi hyvin kilpakumppaneiden kesken. Kilpailijat olivat tyytyväisiä, ettei heitä lähetetty miltein pläkään pumppaamaan!

Huomiseksi on ennustettu hyviä tuulia.  

Raceboard MM-kilpailut 2012 Yyterissä


Kirjoitan MM-kilpailuista pyynnöstä kolmannessa muodossa ja teksti tulee myöhemmin hiukan muunneltuna Surf ja Kite-lehteen. Omat tunteet ja fiilikset eivät kuvastu näissä kirjoituksissa. Viimeisen päivän kirjoituksissa niitä tulee esille...
Raceboard MM-kilpailut Yyterissä 11.-16.6.2012

11.6. maanantai:

Suurin osa kilpailijoista saapui paikalle Yyteriin. Maanantaina oli ilmoittautumiset ja rekisteröinnit sekä monet kilpailijat kävivät tutustumassa Suomen kevyttuulisiin olosuhteisiin. Useat kilpailijat olivat ensimmäistä kertaa Suomessa ja antoivat hienoja kommentteja maastamme. Puolan Pawel Frydrychowicz POL-125 sanoi: ”Finland is the most beautiful country what I have ever seen! Like a giant garden! I love your country!” Starboardin lautasuunnittelija Remi Vila piti taas Suomea aivan järkyttävän kylmänä maana. Nähtyään Ari Oksan surffikeskuksen terassilla speedoissa saunan jälkeen 9 asteen lämpötilassa Remi Vila totesi: ”That man with bikinis is grazy!” Miehellä itsellään oli tonniykkösen talvitakki päällä ja flanellivuorinen pipo.

12.6.2012 tiistai:

Aamulla viimeiset ilmoittautumiset ja rekisteröinnit. Ilmoittautuneita oli kaiken kaikkiaan 46, kymmenestä eri maasta neljästä maanosasta. Kaukaisimmat kilpailijat saapuivat Australiasta, Japanista ja Argentiinasta.

Aurinko paistoi ja tuuli tuli Herrainpäivän niemenkärjen takaa. Kaikkien yllätys oli, että tuuli olikin plaanattavissa olosuhteissa. Parhaimmat tuulet mitattiin hiukan yli 7 m/s kilpailualueella.

Päivän ohjelmassa oli 2 lähtöä back to back, lounastauko ja 2 lähtöä back to back. Rannalla oli lämmin, mutta ulkomerellä oli hyytävän kylmää ja merisumu toi roiman annoksen hampaita kalisuttavaa ilmaa kilpailijoille. Ensimmäiseen kahteen lähtöön useat kilpailijat lähtivät shortie puvuissa, joka oli virhearvio, eikä ensimmäisen lähdön jälkeen ehditty rantaan vaihtamaan.

Vuoden 2009 ja 2010 maailmanmestari Maksymilian Wojcik voitti kaikki 4 lähtöä Slovakian oli jokaisessa lähdössä toinen. Sijoista 3-7 käytiin kovaa ja tasaista kamppailua kolmen suomalaisen, argentiinalaisen ja tsekkiläisen välillä. Ensimmäisen päivän jälkeen CZE-15 Petr Kucera on kolmantena 16 pisteellä, FIN-66 Jon Törnwall neljäntenä 18 pisteellä, FIN-6 Juha Blinnikka viidentenä 19 pisteellä, FIN-5 Daniel Blinnikka kuudentena 20 pisteellä. Argentiinan Fernando Consorte ARG-355 on kymmenen pisteen päässä Danielista (30 pist.).

Naisia kilpailussa on vain neljä (Tuuli Petäjä parhaana sijalla 10), eikä nuoria alle 20-vuotiaitakaan ole kuin 2 (Daniel ja Benjamin Blinnikka). Hybridi luokassa kilpailijoita on myös vain 2 ja he ajavat vain yhden kierroksen. Tiukan tasaisessa kamppailussa 13-vuotias Benjamin Blinnikka voitti neljästä lähdöstä 3 ja Ville Siren yhden.

Päivän päätteeksi oli hotellin terassilla Opening Ceremonies, jossa ohjelmassa muun muassa kunkin maan edustaja pääsi muutamalla lauseella kertomaan jotain omasta maastaan.




lauantai 26. toukokuuta 2012

1. Raceboard Ranking Melsten

Tässä taas iPadin jaksottamatonta kirjoitusta...jaksotan ja lisään kuvat toisella koneella...iPad ei suostu lisäämään edes kuvia...on se vaan niin hyvä laite...prrrrkkkkk!!!: Viime viikonloppuna oli ensimmäiset Raceboardin ja Formula luokkien rankingit Espoon Melstenissä. Raceboard luokkaan ilmoittautui 20 kilpailijaa ja Formulaan 10. Meidän perheestä kisaan lähti mukaan minun lisäkseni Dani ja Beni. Benillä oli hänen ensimmäiset rankingkilpailut. Hänen Raceboard hybridiluokkaan ei ilmoittautunut muita, joten poika starttasi yhtä aikaa meidän muiden kanssa ja kiersi radan Starboardin Phantom 295:lla ja Severnen Synergy 4.3 m2:lla yhden kierroksen meidän muiden ajaessa yli puolet isommalla purjeella kaksi kierrosta. Saimme muuten Benin kiinni vasta juuri ennen maaliin tuloamme...lähdön kestäessä 20-30 minuuttia. Ajoimme lauantaina 4 lähtöä, joista 2 noin 4 m/s tuulessa karikkojen takana ja lounastauon jälkeen 2 aivan Melstenin rannan edustalla 1-2 m/s tuulettomuudessa. Sunnuntaina tuuli oli niin heikkoa, että ajoimme ainoastaan yhden lähdön pumpaten aivan rannan tuntumassa. 5 lähdöstä 3 voitti Dani uudella Phantom 377:lla ja Severnen RB 9.5 m2:lla. Muut lähtövoitot menivät Kalevi Männistölle ja Jouni Finerille, molemmat uusilla kevyen tuulen Englantilaisten Demon purjeilla, joissa on aivan uskomattoman korkea luffi (masto 580 cm, kun Severnessä on 530 cm). Minun lähtösijoitukset olivat 3., 3., 3., 4. ja 2.. Ajoin viime vuotisella Phantom 380:lla. Dani voitti kilpailun aika helposti vaikka hänelle tuli 2 heikkoakin lähtösijoitusta 4. ja 5. . Toiseksi nousi Jouni Finer ennen minua, 4. oli Jon Törnwall, jonka ohi nousin sunnuntain toisella sijalla Jonin jäädessä 10:ksi. Männistön Kalen pinna paloi täysin heikoissa tuulissa pudottaen hänet 5:ksi, vaikka ensimmäisen päivän kaksi ensimmäistä lähtöä antoi odottaa mitalisijoja hänelle. Benjamin ajoi kaikki lähdöt läpi upeasti koko ajan pumpaten. Poika oli intoa täynnä odottaen uusia kilpailuja. Häntä muistettiin palkintojenjaossa nuorten luokan hopealla ja tsempparipalkinnolla! Meidän seuraavat kilpailut ovat Yyterin MM-kilpailut. Lappeenrannan treenikisat jäävät väliin työkiireiden takia...ikävä kyllä! Uskallan odottaa erityisesti Danilta hyviä sijoituksia yleisessä sarjassa. Hänellä on mahdollisuudet mitaleille, kunhan poika uskaltaisi ottaa parempia lähtöjä! Käymme läpi lähtötapahtumat pojan kanssa ennen kisoja, sillä jos poika pääsisi heti vapaisiin tuuliin lähdön jälkeen, ei häntä ota kiinni edes moninkertainen maailmanmestari Patrik Pollak!

keskiviikko 23. toukokuuta 2012

Yhteenveto Rhodoksen kolmen viikon treeneistä

Reissu oli erittäin tarpeellinen ja antoisa. Kolmen viikon aikana pääsimme testaamaan uusia välineitämme, opettelemaan uusien lautojen ominaisuuksia, vaihtamaan päittäin välineitä, saimme lähtö- ja kisaharjoituksia. Suomalaisia oli Meltemi Powerissa meidän kolme viikkoa kestäneen reissun aikana varmaan yli 30. Säät suosivat erinomaisesti meitä. Miltein joka päivä tuuli nousi plaanattaviin olosuhteisiin, vesi oli yli 20 asteista, aurinko paistoi joka päivä, shortie puvulla tarkeni täysin. Pidin joka neljännen päivän vapaata treeneistä. Dani ja Benikin pyrkivät noudattamaan tätä, mutta iltapäivällä tuulen noustua slalomkeliksi, molemmat pojat lähtivät vesille usein. Tästä seurasi se, että jotkut päivät sitten kundit (molemmat) olivat ihan vetämättömiä! Huomasin sen, että kolme päivää putkeen surffaus aiheutti kämmenien ja käsivarsien kipeytymisen, jotka katosivat täysin neljännen päivän(vapaapäivän) jälkeen. Viidentenä päivänä oli taas täysi draivi päällä ja homma luisti. Ensinnäkin testeissämme huomasimme porukalla, että uusi Phantom 377 on todella unelmalauta alle 80 kiloisille. Dani jätti ensimmäisen kokeilun jälkeen Catin, Jouni Hellmanille kokeilu tuli kalliiksi...Phantom 377 on hänen uusi Raceboard lauta, Kale tykittää ihan uudella spiidillä 377:lla; aikaisempien vuosien alaspäinajo-ongelmat ovat kadonneet, Jon FIN-66 on myös ottanut laudan alleen. Minun valintani on edelleen Phantom 380. Talven aikana paino nousi yli 80 kiloon ja saan vanhasta laudasta paremmat vauhdit. Se ei tarkoita sitä, etteikö 377 olisi hyvä lauta..EI..yli 6 m/s tuulessa 377 kulkee vaivattomammin, mutta tuulen laskettua viiteen tai alle, häviän kevyen sarjan kilpailijoille. Itsekriittisenä kilpailijana pelaan varman päälle ja kilpailen viime vuotisella 380:lla. Phantom 377:n uudet muodot tekevät laudasta alaspäin ajettaessa irtonaisemman, joka ei 380n tapaan liimaudu edellä menevään aaltoon kiinni eikä sukella kryssillä vasta-aallon läpi. En löytänyt itse henkilökohtaisesti perässä olevista Bat Wingseistä paljoakaan hyötyä, kun laudan tilavuutta oli laskettu Phantom 380:sta 40-50 litraa. Bat Wingsit tekevät minun painoisella kaverilla kryssillä ajettaessa erittäin tarkasti ajettavan laudan, muuten muljahtamisia tapahtuu kanttiplaanissa. 377 kulkee kuin raiteilla, varmasti eteenpäin samaa vauhtia. Vanhalla laudalla saan laudasta irti vielä ylimääräisen vaihteen, joka erityisesti kryssillä ajettessa kanttiplaanissa kiihtyy nopeammin...siis minulla...yli 80 kiloisella. Aikaisemmin kevyet kaverit valittelivat, että Phantom 377 on liian iso heille...nyt heille on löytynyt juuri se oikea lauta! Tässä olisi iso markkinarako Starboardille viedä lautaa Kauko-Idän markkinoille, jossa Kazumasamaiset pienet kilpailijat edelleen vetävät vanhoilla Cateillä ja Mistraleilla. Markkinoille on tullut mielenkiintoisia uusia RB purjeita. Männistön Kale ja Finerin Jouni ovat saanut lisää vauhtia englantilaisten suunnittelemalla Demon Sailsillä. Purje toimii erinomaisesti kevyellä ja keskituulilla, mutta muuttuu vaikeaksi (?!) hallita tuulen noustessa yli 7 m/s. Minun ja Danin valinta on edelleen monipuolisemman Severnen RB 9.5n, jolla hallittavuusongelmat alkavat n.11 m/s. Siinä tuulessa minä otan Starboardin RB 9.5n ja Dani RSX:n 8.5n. Rhodoksella ihmettelimme Jonin kanssa, kun kovatuulisimpana päivänä Dani pystyi hallitsemaan 9.5n, kun meillä jo alkoi trimmit olemaan tapissa alhaalta ja perästä ja pojalla ei mitään ongelmia...62 kiloisena!!! Ehkä apu tulee nimenomaan uudesta laudasta, joka ei ala kampeamaan niinkuin Catit ja isompitilavuuksisemmat RB-laudat. Olen tyytyväinen...erittäin tyytyväinen 13-vuotiaan Benin kehitykseen. Hän ajoi koko 3 viikkoa Phantom 295:lla ja Synergyn 4.3:lla. SAAKELIN IPAD...SE EI SUORITA KAPPALEJAKOJA VAAN LAITTAA TEKSTIN YHTEENPÖTKÖÖN! Kuvat lisään toiselta koneelta.

maanantai 30. huhtikuuta 2012

Rhodoksen ekan viikon treenit

Vähän yli viikko ollaan oltu Rhodoksella. On ollut hyvät treenikelit. Joka päivä on ollut plaanikelit. Aamulla mahdollisesti ja perinteisesti heikompaa tuulta, joka on noussut päivän edetessä. Aurinko on paistanut pilvettömältä taivaalta joka päivä. Tuuliskaala on ollut 4-9 m/s. Yhtenä aamuna oli pläkää, joka muuttui kuitenkin myöhemmin hyväksi plaanikeliksi. Tuolloin vedin pitkähkön pläkäpumpputreenin.

Suomalaisia surffaajia on tällä hetkellä ainakin 20 täällä ja lisää on tulossa. Olemme saaneet hyviä Raceboard treenejä tehtyä Kalen, Jounin, Hessun ja Danin kanssa. Minulla on ollut uusi Batwing Phantom 377 sisäänajettavana niinkuin kirjoitin aikaisemmassa bloggauksessa. Olen ollut yhteyksissä laudan suunnittelija Remi Vilaan aika ajoin vinkkien saamiseksi ajamiseen ja laudan trimmaamiseen. Olen joutunut nostamaan puomin korkeutta vähintään silmien korkeudelle rinnan korkeudelta. Lisäksi olen vaihtanut 32 tuumaiset trabanarut säädettäviin pitkiin naruihin. Tuuli Petäjä toi minulle sellaiset Australian reissulta. Säätönarut on nyt Formulineä, jotka liikkuvat niiiiiin vaivattomasti ajon aikana. Uudessa laudassa olen pitänyt mastoa tosi edessä krysseillä, joka on helpottanut laudalla ajamista ja sen hallintaa. Mastotrackerihän uudessa laudassa on laudan kannesta ylöspäin keulaan päin mentäessä nouseva. Se on varmaan jotain 10 cm korkeammalla kuin laudan kansi. Laudassa on tilavuutta n.40-50 litraa vähemmän kuin viime vuotisissa, joka on korvattu laudan perässä olevilla siivekkeillä. Erityisesti kevyemmät surffarit ovat löytäneet uuden menovaihteen uudella laudalla (Kale 70 kg). Oma painoni on 80-83 kilon välillä, jota yritän laskea muutaman kilon vielä ennen MMiä. Sitten vaan pitää valita kummassa luokassa ajaa MM-kisoissa; kevyessä (alle 82kg) vai raskaassa (yli 78kg). Tällä hetkellä se viittaa raskaan puolelle.

Daniel ajaa tänä vuonna samanlaisella Severnen RB 9,5 m2 purjeella kuin minä ja poika menee kovaa ja korkealle! Hänellä on ajopelinä vanha Fanatic Cat, joka menee nätisti kantilleen kryssillä. Nyt alkaa olemaan pojalla ihannemitat Raceboardin ajamiseen...62 kg ja 177 cm. Voimaa ja taitoa löytyy. MM-kilpailuissa hän ajaa aikuisten luokassa, koska silloin hänellä on mahdollisuus taistella kokonaiskilpailun voitosta. Nuorten palkintoluokan purjemaksimi on 8,5 m2, joka on liian pieni alaspäin ajettaessa. Daniel on ajanut paljon täällä myös slalomia Starboardin iSoniceilla ja 7,8 m2 Severnen Reflex II:lla. Vauhti on ollut hyvä ja jiipit ovat sujuneet vauhdikkaasti.

Nyt tuli vastaus, kuinka paljon suomalaisia surffaajia on täällä...28!!!! Paikan pitäjä Grazyna juuri sanoi.

Benjamin on ollut joka päivä vesillä edes jonkin aikaa. Hänellä on myös uusi kisalauta Phantom 295, joita Jarno Rautio / Rautio Sports tuo maahan ja joita pääsee testaamaan ja vuokraamaan tulevana kilpailukautena monissa kilpailuissa. Suuret kiitokset Rautiolle, että saamme olla tiimissäsi!!! Pääasiassa Benjamin on ajanut Severnen Synergy 4,3 m2 lasten rikilllä. Meillä on mukana myös Severnen Overdrive 5,4 m2 ja Phantom 6,5 m2. Molemmat purjeet ovat vielä liian isoja ja painavia hänelle. Molemmissa purjeissa on puomin alin kohta liian korkealla 148 cm pojalle. Poika vetää hyvin trapetsissa ja vaikka ajo on ollut aika jynnäämistä kangaspurjeen kanssa on ilon hetkiä ollut monia ja kehitystä tapahtuu koko ajan. Ben tulee ajamaan ja osallistumaan kauden aikana kaikkiin mahdollisiin kilpailuihin, joihin hänen kannattaa osallistua. Muutama vuosi sitten Dani oli samankokoisena täällä ja nyt hän on jo miltein minun mittainen korsto ja TAITAVA! Tärkeätä on oppia tämä rento elämäntapa ja sen oppii väkisin olemalla mukana, sanaston, termit, tuulen lukemisen ja ajattelutavan.

Olen pyrkinyt pitämään joka neljännen päivän vapaata ja se on kannattanut! Kolme päivää kun vetää putkeen pitkää päivää vesillä kroppa vaatii lepoa ja se on sille suotava kehityksen takia. Viidentenä päivänä on jo aivan täysin uusi ihminen uudessa vedossa. Nyt minulla on vapaapäivä. Taitaa olla myös Danilla. Kuulostelen Beniä, mitä hän haluaa...Benin sessiot eivät kuitenkaan ole olleet niin pitkiä, mutta suhteuttaminen on vaikeaa. Kyseessä on kuitenkin 13-vuotias lapsi. En pakota häntä ollenkaan vesille. Tahto pitää tulla häneltä ja niin se on tullutkin. Beni muuten sanoi tässä yksi päivä, että hän haluaa aloittaa oman surffiblogin kirjoittamisen!!! Tarjosin mahdollisuutta käyttää tätä samaa blogia, mutta hän haluaa oman!

Tänään juhlitaan Anders Smedsin 60-vuotispäiviä täällä! Miehellä on ollut huonoa tuuria jälleen kerran täällä...ensimmäisenä surffipäivänä jalka osui terävään evään, joka sai aikaan haavan. Nyt on polvi tikattu ja hän joutuu miettimään milloin uskaltaa vesille... Anders on teräsvaari, joka näyttää esimerkkiä nuoremmille! Viime vuonna hän voitti Formula luokan Suomen ranking sarjan. Kansainvälistä meriittiä ikämiehissä on tullut joka vuosi! Andersilla on pitkä tausta Mistral luokassa -80- ja -90-luvulla. 1986 hän voitti ensimmäisen Mistral Rankingin osakilpailun Raumalla Rauma Lace Racessä. Muistan sen hyvin, koska minut ja Karppisen Atte diskattiin pumppauksesta... Kaikki Respecti ja Suurenmoiset onnittelut Andersille. Toivottavasti itse olen yhtä rautaisessa vedossa kuuskymppisenä kuin sinä nyt!!!

maanantai 23. huhtikuuta 2012

RHODOS PÄIVÄ NRO 1


1.päivä Rhodoksella.

Aamulla avasimme kaikki surffibagit. Vähän jännitti avata mun uuden Phantomin lautapussia, kun keulassa oli muutaman kymmenen sentin mittainen hankauma-halkeama jälki. Onneksi ei ollut mennyt lautaan asti osuma… Eniten minua jännitti uuden laudan takasiivekkeet. Ne oli pehmustettu hyvin, eikä vaurioita ollut.

Hotellimme on ensimmäisen viikon ajan Ocean Blue. Ihan ok.hotelli. All inclusive, perusmättöö. Vähän vähemmän kuin Blue Bay hotellissa, mutta elämä rauhallisempaa. Merinäköala. Allasalue siisti. Allasvesi varmaan jäätävä, kun yksikään muksu ei pulikoinu altaassa ;-).

Noooo…Beni lähti ensimmäisenä vesille uudella hybridi Phantomilla ja vanhalla tutulla 4.3 m2 Severnen Synergy  purjeella. Purjehan on hyvä junnupurje, vaikkakin löysä joka ikiseen puuskaan reagoiva rätti. Sillä oppii purjehtii. Beni veti useamman setin päivän aikana. Huomenna laitetaan parempaa purjetta kehiin…5.4 Overdriveä. Hän pääsi jo tänään plaaniin ja loppupäivästä olikin jo liikaa tuulta.

Dani ajoi ensimmäistä kertaa samankokoisella 9.5:llä kuin minä. Severnen RB 9.5:llä. Alkuun pelkäsin, että se on varmaan liian iso 62 kiloiselle Danille. Viime vuonna hän taisteli täällä 7.5:llä ja Reiskalla ja lauta meni kerta toisensa jälkeen kantin kautta ympäri. Tällä kertaa poika meni kryssiä samaa vauhtia kuin minä ja lenssit kovempaa ja alemmas. Nopeat jiipit on hakusessa, joka on ymmärrettävää..onneksi on kolme viikkoa aikaa treenata. Päivän päätteeksi tuulen noustessa lähelle kymppiä Dani vaihtoi slalomiin Reijosen Hessun ja Oksan kanssa. 7.8 Reflex II ja iSonic 121 toimi todella hienosti. Kovaa spiidiä ja siistejä jiippejä.

Mulla oli ensimmäistä kertaa uusi Phantom 377 ajettavana. Phantom uusine siipineen. Lauta nousi 6-10 m/s tuulessa hyvin kantille kryssillä. Etsin koko ajan oikeaa ajoasentoa. Lauta kulki hyvin, mutta tunsin, että oikea ajoasento odotti löytämistä. Asentamani lenkit tuntuivat isoilta ja halusin päästä kauas lenkeistä kantille ajamaan…pidemmälle reunalle. Lopulta seisoin poissa lenkeistä molemmat jalat kantilla. Etummainen jalka eteenpäin kääntyneenä ja takimmainen takasiivekkeen päällä varpaat kohti purjetta. Kelin noustessa ja kuoppaisten epäsäännöllisten aaltojen noustessa jalat väkisinkin tuppasivat lipeävän kantilta aiheuttaen kantilta laskeutumisen ja ajosuunnan laskemisen. Vauhti tuntui hyvältä kryssillä, mutta epästabiililta.
Aloin miettiä laudan suunnittelija ystävääni Remi Vilaa…miksi hän oli tehnyt tällaisen laudan, jossa oli helvetinmoiset siivekkeet ja mastotracki, joka nousee keulaan päin mentäessä taivaisiin laudan pinnasta. Muistelin parin vuoden takaista reissua Starboardin Test Centerille Pattaylle, jolloin testailimme Remin kanssa siiveke Phantomin esiasteita. Silloin tajusimme meillä olevan niin erilaiset ajoasennot Raceboardilla ajettaessa, joka vaikutti myös kölisäätöihinkin.

Tässä uudessa laudassa ei ole niin paljoa säätövaihtoehtoja kölissä kuin vanhassa laudassa, joten piti miettiä miten Remi ajaa Raceboardia….masto edessä, kroppa suoraan purjeeseen nähden, kädet suorina… Laitoin kelin noustessa maston aivan täysin eteen kryssillä. Vanhalla laudalla lauta tippui kantilta ja vastakäännökset olivat hankalan hitaita. Nyt vauhti kiihtyikin ja lauta stabilisoitui. Siis…näinhän Remi ajoi. Puomia ylemmäs. Vastakäännökset menivät helpommin kuin vanhalla laudalla masto edessä. Johtui varmaan siitä, että masto on laudan pinnasta niin paljon korkeammalla.

Alaspäin ajosta en osaa sanoa mitään…Dani ajoi samaa vauhtia ja alemmas. Dani painaa 20 kiloa vähemmän kuin minä…siitäkö johtuu?! Vanha Catti ja Severnen 9.5 näytti toimivan PELOTTAVAN hyvin. Dani sanoikin saatuaan uuden purjeen Rautiolta, että  ”Tällä purjeella tulen voittamaan Suomenmestaruuden!” Se voikin olla erittäin paljon mahdollista!

Oikean ajoasennon löytäminen on ykkösjuttu tulevan kolmen viikon aikana täällä Rhodoksella. Lauta on hyvä, kun löytää siitä oikeat säädöt. Pitääpä ottaa huomenna GPS käteen niin voi katsoa huippunopeuksia sekä kryssillä, että slöörillä. Vanhan Phantomin nopeudet ovat muistissa…


Mielenkiintoinen kilpailukausi on tulossa! Uutta lautaa parilta valmistajalta ja uusia purjeita jo kärkiporukoilla. 

keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

Purjekelkkailun EM-kilpailut Kalajoella

Daniel Blinnikka - Short Track Slalomin EM-pronssia yleisessä ja nuorten sarjassa!!!
Juha Blinnikka - Short Track Slalomin EM-hopeaa masters sarjassa ja yleisen sarjan EM 9.
Kuvassa Juha Blinnikka, Daniel Blinnikka ja Oskari Pääkkönen (Ratakelkkailun Euroopanmestari!)
Vantaan Sanomien juttu kilpailuista:

 http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/101528-blinnikat-surffasivat-em-mitaleja-kalajoen-jaalla