sunnuntai 30. tammikuuta 2011

Kelkkailua ja siipeilyä

Danin KiteWingin kanssa:








Tänään oli upea tuulinen ja aurinkoinen keli. Danin yhden päivän Yrjötauti oli ohi ja poika täynnä energiaa. Päätimme heti aamupalan syötyämme lähteä Tuusulanjärvelle. Tuntui alkuun siltä, että kaikki kamat olisi kateissa.. Trapetsit olivat talvisäilössä mun vanhempien luona, joita ensiksi lähdimme hakemaan..kaikki muut kamat mukana. 3 kilsan päässä ohitimme peltoaukean, jossa blosas todella hyvin. Päätimme vaihtaa Tuusulan Vantaaseen ja trapetsit saivat jäädä.

Minulle alle suksikelkka ja kuusvitonen Blade ja Danille KiteWing ja freestylesukset. Dani lähti samantien päästelee alemmas, jossa hän liikkui oikein kunnolla. Minä sidoin kelkkaan pitkän narun, jolla vedin Beniä suksien kanssa perässä. 6.5 tuntui sopivalta, vaikkakin 40 kilon extrakuorma perässä välillä jarrutti menoa. Liian paksut talvihanskat sai kädet hyytymään aika pian. Vastakäännökset piti tehdä aika syvässä lumessa. Huh huh. Poika pois hinauksesta ja ohuemmat hiihtohanskat käteen. Johan lähti kelkka kiitää. Pari jiippiäkin meni läpi. Peltoteiden yli pääsi hyvin vauhdikkaasti. En tiedä, mikä aiheutti, mut mun oikea polvi tai polven vieressä oikealla puolella oleva jänne/siteet eivät tykänneet ajamisesta ollenkaan. Piti lopettaa. Kyykkyyn meneminen ja siitä ylöspääseminen tuotti tuskaa..vielä illallakin. Epäilen jonkin kiertoliikkeen aiheuttaneen sen tai sitten lumihangessa kelkan suunnan kääntämisen.

Dani taas veti tosi vauhdikkaasti siipipurjeella. Hän hyppi parhaimmillaan monen metrisiä loikkia peltotieosuuksien yli. Dani siipeili varmaan 2-3 tuntia ja kelkalla hän ajoi puolisen tuntia. Ajoi muuten kelkkaa paremmin ja vauhdikkaammin kuin minä. Mä taas jouduin päästämään aika paljon tuulta ohi, kun tuuli kovaa, eikä ollut trapetseja...tai sitten en vaan osannut.

Dani purjekelkan kanssa:







Eve ja Dani:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti