Miami World Cup 2014 kilpailut alkavat tänään Coral Reef Sailing Centerillä Miamissa. Kilpailut ovat samalla kaikkien purjehduksen olympialuokkien World Cup osakilpailu. Kilpailuun osallistuu Suomesta 10 venekuntaa:
470: Joonas ja Niklas Lindgren
470: Julia Toroi ja Mikaela Wulff
49er: Lauri Lehtinen ja Kalle Bask
49erFX: Sinem Kurtbay ja Silja Kanerva, Noora Ruskola ja Camilla Cederceutz
Laser Standard: Mattias Lindfors, Kaarle Tapper, Fredrik Westman
Laser Radial: Niki Blässar
RS:X: Daniel Blinnikka
Danielin matka ei alkanut oikein hyvin, kun hänen RSX-kilpailuvälineet jäivät viime tiistaina Lufthansan koneesta Helsinki-Vantaan lentokentälle. Syy tähän oli, kun lentokoneen rahdin painot tulivat täyteen vaikka tilaa olisi ollut. Lentokenttähenkilökunta päätti jättää Danin kaksi surf bägiä kentälle.
Välineet lähtivät seuraavana aamuna Frankfurtin kautta Miamiin. Välineet saapuivat Miamin lentokentälle vuorokauden myöhässä. Ongelmaksi tuli, kun Miamin henkilökunta ei meinannut löytää RSX-välineille sopivan kokoista kuljetusvälinettä. Dani odotteli seuraavan koko päivän Sailing Centerillä välineiden saapumista, mutta niitä ei tullut. Seuraavaksi luvattiin välineiden tuomista illalla hänen hotelliin. Dani odotteli puolille öin ja kävi katsomassa monesti hotellin aulassa, mutta turhaan, välineitä ei tullut. Seuraavana aamuna Miamin lentokentän puhelinnumero, josta Danille oltiin soiteltu ja luvattu kuljetusta, ei ollutkaan enää toiminnassa!!!??? Sitten alkoi minun puhelinrumba ympäri maailman Lufthansan pääpaikkoja. Helsinki-Vantaan Lufthansa antoi minulle Saksan pääpaikan puhelinnumeron, josta minua pyydettiin soittamaan kahteen muuhun nroon Saksassa ja loppujen lopuksi pyydettiin soittamaan jenkkeihin ja siellä Lufthansan pääpaikkaan. Sehän puhelu menikin Canadaan, jonne jouduin soittamaan kahteen eri paikkaan ja lopputulos oli se, että he totesivat saman minulle, kuin minä jo sanoin heille: Miamissa ei kukaan vastaa!!! Lupasivat jättää viestin Miamiin!!! Voi helvetti...sanon minä... Torstaiaamuna pyysin Dania soittamaan Miamin kentälle...kukaan ei vastannut. Numero ei toiminnassa. Annoin ohjeen Danille vuokrata pakettiauton. Danin ollessa alle 20-vuotias hänelle ei vuokrata jenkeissä autoa, joten hän joutui kääntymään 25-vuotiaan RSX-jenkkikaverin puoleen kenen kanssa hän majoittui Miamissa. He tilasivat autovuokraamolta noudon hotellilta. Vuokraamomiesten ilmoittaessa heidän olevan hotellin edessä tuli Danille soitto Miamin lentokentältä...Sinun välineet on toimitettu edellisenä iltana hotellille!!! Siis mitä...hotellille??? Ei voi pitää paikkansa! Dani valvoi puolille öin ja kävi moneen kertaan katsomassa hotellin aulassa eikä mitään näkynyt eikä kuulunut välineistä. Dani meni uudestaan hotellin aulaan...välineet oli vedetty respan taakse johonkin huoneeseen.... Että tälläistä!
Dani on treenannut kolmena päivänä muiden RSX kilpailijoiden kanssa. Hän kertoi, että lauta liikkuu hyvin ja hän on pysynyt huippujen vauhdissa hyvin. Daniel kilpailee ensimmäistä kertaa "minun välineillä" jotka ovat olleet vain kerran käytössä (2013 keväällä Hyeresissä). Nämä välineet ovat Danin "Suomi-välineet", koska hänen ykkösvälineet ovat Espanjan Cadizissa...ja minä en Hyeresin kisakokeilun jälkeen enää RSX-välineillä aja...se on varma! Surffaus pitää olla hauskaa! Sanoin Danille, että on hyvä jos tuntuu siltä, että lauta liikkuu hyvin...pidä se fiilis, koska tarvitset sitä fiilistä kisoissa. Mutta...kilpailuissa on niin monta muuttuvaa tekijää ja siihen ei riitä pelkkä fiilis siitä, että lauta kulkee hyvin...se on hyvä alku ja hyvä henkinen tuki ja pohja. Dani on nyt pelkästään kulkenut kisoista kisoihin RSX:ssä ilman kummempia harjoituksia. Hänen koulu on loppusuoralla, jonka jälkeen alkaa kunnon treenaus RSX huippujen kanssa.
Toivotaan hyvää kilpailua Danielille...ilman mitään suurempia odotuksia!
Location:Miami World Cup 2014
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti