Aamulla 3 1/2 tunnin "käsitreenit" oksaleikkurin kanssa - herne- ja orapihlaja-aita alas. Surffireleiden kokoileminen jäi tältä päivää...
Tunnin pump-treeni oli tänään. Aivan uusi ohjelma - erityisesti hauisosuus oli KAMALA =0 !!! Fyysinen kunto on hyvä tällä hetkellä - paljon parempi kuin vuosi sitten ja silloinkaan en ollut huonossa kunnossa. Tavoitteet ovat korkealla Raceboardissa. Odotan vain TOSI KOVASTI uutta Phantom 2009 lautaani. Tavoitteeni on Saksan Raceboard MM:ssa kymmenen parhaan joukkoon pääseminen. Kaikki riippuu nyt siitä, milloin lauta saapuu Suomeen ja paljon jää aikaa treenaamiseen uudella laudalla.
Ilokseni olen saanut kuulla, että Raceboardin 9,5 m2 luokka vahvistuu tänä vuonna - suuret kiitokset siitä rakkaille kilpakumppaneille!!! Tottakai isolla purjeella ajaminen on vaivatonta ja helppoa, mutta Raceboardin Avoin luokka on vain Suomen oma luokka - 9,5 m2 on vain se luokka, joka tunnetaan ulkomailla - virallinen Raceboard luokka.
Olisin kovasti halunnut, että Suomen Raceboard rankingeissä startattaisiin tänä vuonna niin, että avoin ja 9,5 m2 starttaisivat eri aikaa. Avoimen isot purjeet aiheuttavat starteissa "epätervettä" tilannetta. Ysipuolikkaalla ei startatakaan siitä kohtaa, mistä normaalisti pitäisi startata. Tai sanotaanko näin, ettei kannata startata parhaimmasta mahdollisesta kohtaa. Isot purjeet vievät tuulet pahimmillaan 3 neliötä pienemmiltä purjeilta. Ja nimenomaan näillä ysipuolikkailla pitäisi harjoitella kansainvälisiin kisoihin kisaamista ---> EI HYVÄ!!! Tottakai epäsuhta tasaantuu tuulen koventuessa, mutta kevyellä tuulella epäsuhta kahden eri luokan välillä on suuri! =( Katsotaan voimmeko tehdä asialle jotain...täksi vuodeksi?!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti